98
REGISTRES DU BUREAU                                               [i573]
Pareilz Mandements envovés à tous Messieurs les
Merciers, avec deffence de ne les plus
troubler en toutes autres entrées des Roys, Reynes, Prelatz et autres grandz Seigneurs qui feront dores­navant entrées en ceste Ville de Paris.
"Sur quoy, parties oyes, et veue certaine sen­tence donnée de Nous ou noz predecesseurs le der­nier jour de Fevrier l'an mil cinq cens soixante et unze, et autre précédante le xxixmejour de Novembre mil vc et quatre;
"Ordonnons que lesdittes sentences seront exe­cutées de poinct en poinct et sortiront leur plain et entier effet; et en ce faisant, que les marchans Es-piciers et Appothicaires porteront le ciel à laditte entrée, selon et suivant icelles sentences, après les marchans Drappiers, doresnavant en toutes les en­trées des autres Roys, Roynes, Prelatz et autres grandz Seigneurs qui feront leurs entrées en ceste Ville de Paris : avec deffences à eulx de ne plus troubler ny empescher par cy après lesd, marchans Drapiers.
"Dont lesdictz maistres et gardes de Grosserie, Espicerie et Appoticairerie ont appellé; et neant­moins a esté ordonné que, nonobstant l'appel et sans prejudice d'icelluy, ledict jugement tiendra et sera executé, n
27. — [Mandemens aux Conseillers.] 16 août. (Fol. 73 r°.)
Le seiziesme jour d'Aoust audict an, lesd. Sieurs de la Ville, advertiz de la part du Roy que lesd. Srs Ambassadeurs de Polongne estoient près de ceste Ville, feisrent par commandement de Sa Majesté expedier et envoyer les Mandemens pour aller au­devant d'eulx, dont la teneur ensuict :
"Monsieurle premier President,plaisevous trouver mercredy prochain, dix heures du matin, en l'Hos­tel de ceste Ville, pour nous accompaigner à aller en housse jusques à Sainct Laurens au devant des Sieurs Ambassadeurs Poulonnoys, par commande­ment du Roy : vous priant n'y voulloir faillir.
"Faict au Bureau, le seizeiesme jour d'Aoust
IU V° LXXIII.
"Les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris, " Tous vostres. «
aultres Conseillers de lad. Ville.
28.— [Mandemens aux Quarteniers.] 16 août. (Fol. 73 r°.)
k Sire Jacques Kerver, Quartenier de laditte Ville, appellez avec vous quatre des plus notables bour­geois de vostre quartier; et vous trouvez tous, mer­credy prochain, dix heures du matin, en l'Hostel de ceste Ville, pour nous accompaigner à aller en housse jusques à Sainct Laurens, au devant des Sieurs Ambassadeurs Polonnois, par le commande­ment du Roy : si n'y faittes faulte.
"Faict au Bureau, led. jour et an."
Semblables Mandemens ont esté envoyez à tous les autres Quarteniers de lad. Ville.
29. — [Mandemens aux Capitaines des trois Nombres de la Ville.]
16 août. (Fol. 78 v°.)
#e par les Prevost des Marchans et Eschevins . de la Ville de Paris.
"Capitaine des harquebouziers de laditte Ville, trouvez vous mercredy prochain, neuf heures du matin, devant l'Hostel d'icelle Ville, avec quarente personnes de vostre Nombre et Compaignie, des plus notables et mieulx montez, vestuz de leurs hocque-tons de livrée, pour nous accompaigner à aller au devant des Sieurs Ambassadeurs Polonnois, suivant le commendement du Roy : sur peyne de dix livres parisis d'amende sur chacun defaillant.
" Fait au Bureau, led. xvimc jour d'Aoust oud. an. n
Pareilz Mandemens ont esté expédiez aux autres Capitaines des archers et arbalestriers de lad. Ville*1'.
30. — [Assemblée de Ville pour adviser sur l'Entrée du Roy de Polongne.]
17 août. (Fol. 73 v°.)
Du xvii8 jour d'Aoust mil cinq cens soixante treize.
Eu Assemblée le jour d'huy faitte, au Bureau de la Ville de Paris, de Messieurs les Prevost des Mar­chans et Eschevins, et Conseillers de la Ville, pour
•') Ce Mandement a été publié, ainsi que les deux précédents, par Dom Félibien, au tome IH des Preuves de son ouvrage, p. 424 et 425.